en ynka liten skål……..

Den här kvällen var jag inte så produktiv som jag ställt in mig på. Jag ville så mycket men leran ville något annat. Det märks tydligt när man inte har varit igång på ett tag. Sist jag drejade var i april så det är kanske inte så konstigt. Lite besviken blir man ju dock när man har tänkt sig att man ska producera stora, tjusiga alster och sitter där i slutet av kvällen med en ynka liten skål.  Men, men, det är bara att ta nya tag nästa vecka. Det är min vardagslyx, att få gå och göra keramik tre timmar i veckan. 

Nu väntar händerna på att bli ordentligt insmorda med ljuvligt, blomdoftande handkräm och kroppen behöver sin vila. 

 

Så, sogni d’oro

Kommentera

