Sy en enkel roskudde

Det var faktiskt MYCKET enklare än vad jag hade trott. Även för en ”synovis” som mig. Det började med att jag såg några vackra kuddar på Ronnebys (förmodligen Blekinges) mysigaste café, Café Mandeltårtan och blev sugen på att själv göra något liknande. Jag började leta efter sybeskrivningar på nätet eftersom jag inte kände mig tillräckligt trygg för att freestyla såhär första gången (men nästa gång så jäklar…..) och fann en mycket bra på bloggen Vita rosor och förgätmigej.

Symaskinernas Rolls Royce?

Just nu är jag inne i ett kreativt flow så det är bara att tacka, ta emot och skapa för allt vad gudarna förmår. Så, sagt och gjort, i lördags plockade jag fram svärmors gamla ”Alice”, inköpt i Rom någon gång på 70-talet och sydde för glatta livet. ”Alice” var tydligen symaskinernas Rolls Royce i Italien på den tiden om man får tro min man:) Detta till trots så blev det idel svordomar över den ålderdomliga maskinen innan jag gav vika för dess utsökta kvaliteter och användarvänlighet och det blev både en och två kuddar.

Med all säkerhet så kommer det också att bli fler kuddar framöver. Både för att det var så hiskeligt roligt och enkelt men också för att min kära mamma fick de två kuddarna som jag sydde i helgen. Sen gäller det ju att ta vara på kreativiteten när den liksom söker upp en för förr eller senare så går man ju i kreativt ide. Eller i varje fall så gör jag det…..

 

Kommentera

