Det bor en tant i mig…

Det bor en liten tant i mig som jag släpper fram ibland. Senast i dag faktiskt när min goda kollega och jag shoppade loss på en second hand affär i staden. Jag gick bersärk på gamla broderade dukar och tavlor och till en mycket billig peng så fick jag flera stycken vackra motiv.

Det är liksom nÃ¥got alldeles speciellt med hantverk. Och dÃ¥ framförallt broderier. Tanken pÃ¥ att en person har lagt ner flera timmars möda och energi pÃ¥ en duk eller en tavla gör mig sÃ¥ överväldigad. Och jag har planer för dessa godbitar, som jag inte avslöjar för mycket om nu, men, men…….För inte ska väl alla dessa fantastiska mästerverk ligga och damma pÃ¥ en hylla i en second hand affär när de kan skänka nÃ¥gon annan glädje.

Tur för mig att jag hittade dem först………………  Â

2 thoughts on “Det bor en tant i mig…

Kommentera

