Hösten knackar på min dörr…..

Hösten knackar på dörren och vi höststädar våra trädgårdar och börjar boa för fullt inomhus. Vi tänder ljus, bakar bullar, tar långa härliga skumbad och spelar ”Finns i sjön” och ”Svarte Petter”. För visst är det mysigt med hösten. Inte minst med alla dessa underbara färger som hösten kommer med, gult, rött, grönt och brunt i alla konstens nyanser. Träden börjar fälla sina löv i takt med att vi klär på oss mera kläder. Håll med om att det också är ganska (läs MYCKET) skönt att inte ha dåligt samvete för att faktiskt mysa inomhus?!! För visst är Sverige och den svenska sommaren förknippade med att vara ute. HELA tiden.  Och om man någon dag på sommaren inte känner för att gå ut då blir man betraktad som en ”inneråtta”. Men nu kan vi njuta för fullt inomhus utan något dåligt samvete och utan att någon ska tycka något.

Den fina krukan på bilden intill kommer från Olsson & Jensen Interiör och den har jag köpt av min kollega, som på sin fritid driver sitt företag Love Hometown. Jag har varit på jakt efter en stor, snygg kruka som kunde passa på vårt nylagda terassgolv (för nu börjar vi närma oss slutet på vårt husprojekt som har varit en mycket omvälvande resa på 7 år) och tack vare Anna så fann jag den rätta. Det enda som återstår av vår renovering(eller ombyggnation) nu är lite singel på uppfarten och några ”spottar”  i badrummet.

I helgen var det Höstmarknad på sonens skola. Detta är en årlig tradition på skolan och föräldrar och barn hjälps åt för att tjäna pengar till klasskassan. Vädergudarna var på vår sida och det blev en helt underbar dag med strålande solsken. Förskoleklassens hembakta äppelkakor gick åt som smör i solsken (och föräldrarna slapp shoppa loss dem på slutet) och barnen fick lära sig att växla hundralappar. Mycket spännande tyckte sonen men hade nog helst behållit alla pengarna för sig själv.

 

 

3 thoughts on “Hösten knackar på min dörr…..

  1. Hejsan,
    härligt att du börjar se slutet på renoveringen, sånt är så skönt. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

  2. Hej Vendela,
    det låter som att Byggla är ett intressant forum.
    Jag ska försöka att knåpa ihop en projektbeskrivning och leta fram lite före och efter bilder.
    /Rebecca

Kommentera

