barnen- våra små konstnärer

Något av det bästa jag vet är att pynta med barnen små konstverk. Och det har ju blivit ett par stycken vid det här laget. Kylskåpet är fullt av teckningar med hjärtan, flygplan, blommor och ballonger. På många ställen i vårt hem har vi dekorerat med barnens konst och jag tycker att det ger en sådan varm, och ombonad känsla samtidigt som stoltheten växer hos barnen när man ”displayar” deras alster på diverse platser.

Runt veckorna 44-45 så har de som tradition på vårt dagis att ha änglaveckor. De pratar mycket om Allahelgona, om barnen känner någon som har dött, går på änglautflykter samt gör olika sorters änglar.

Häromdagen hade dottern denna coola ängel med sig hem från dagis. Jag tror att hon fick inspirationen från en tjej vi mötte i affären förra veckan som hade rosa och lila hår. Dottern blev grymt imponerad och sa: ”mamma, vilket fint hår hon har. När jag blir stor så ska jag också ha rosa och lila hår”. I väntan på det så gav hon sin lilla ängel denna vackra hårfärg istället. 

Visst är det något alldeles speciellt med barn och deras konst. De är så fria i sitt skapande och strävar inte efter perfektion. 

(Tidigare års skapande under änglaveckorna)

Ha en skön dag i höstsolen!

4 thoughts on “barnen- våra små konstnärer

  1. Hej!

    Nu har jag äntligen hittat hit till din blogg.

    Så fina grejer de gör! Ja, barn är verkligen kreativa. Mina flickor pysslar och donar jämt.

    Kram

  2. Jättefina grejor….Tyvärr har jag lite svårt för det där med att exponera sönernas alster och säkert kommer de att prata om detta i terapisoffan längre fram i livet. jag jobbar på att bli en bättre människa.

    Kram Mia

  3. Ja, pyssel är en favorit här också. Mina barn är just nu inne i en rit och klipperiod. Det är små sönderklippta papper och överblivna pennkorkar överallt:)

    Mia, jag tror nog inte att dina barn kommer att få några men:) Du verkar vara en fantastisk mamma. Att displaya dagiskonst är ju långt ifrån allt.
    Ha en skön kväll på er!
    Kram

Kommentera

