I vilken ände ska jag börja??

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Jag hade sett fram emot en lugn och stillsam helg med sovmorgon, trädgårdsarbete, lite städning och en massa mys – tillsammans med familjen.  Istället fann jag mig själv i Ishallen med andan i halsen vid klockan 8 i morse. 

Klockan 7 i morse ringde klockan och mannen blev inkallad och tvungen att åka in till jobbet. Dottern och jag som hade planerat sovmorgon fick kasta oss upp för att hinna få i oss lite frukost innan vi åkte iväg med sonen på hockeyträning. (Vilken mannen och jag hade ”dealat” om igår och kommit fram till att det var min tur att få sovorgon) Helt ok men det tar ju liksom ett tag att ställa om sig.

Väl hemma vet jag inte var jag ska börja……… Det ser ut som att en mindre bomb har slagit ner hos oss och huset måste absolut städas. Tvätten behöver vikas och tas om hand och löven som räfsades ihop förra veckan måste bort för att förskona gräsmattan. För att inte tala om att fönsterna på dagis (vi har dottern på ett föräldrakooperativ) måste putsas. Allt är liksom helt ok om man är två som delar på bördan men själv……..Ja, ja det är väl bara att bita ihop och sätta igång. Ta det viktigaste först och arbeta mig neråt på listan. För det är något som jag behöver lära mig. Att göra en sak åt gången och ta det som är mest relevant först och sedan fortsätta med de saker som inte har lika hög prioritet. Någonstans är man ju sådan ( eller i varje fall är jag det) att man vill få allting gjort – helst på samma gång.

Så det är väl bara att ta tag i dammsugaren, räfsan, tvätten, eller nej, just det ja. En sak i taget…….

Ha en bra dag i höstsolen!

2 thoughts on “I vilken ände ska jag börja??

  1. Åh, jag älskar listor- Och att skriva dem i prio-ordning. Nu så här på gamla dar har jag också lärt mig att göra korta need to do. Som faktiskt är möjliga att ta sig igenom. Om jag sedan gör något mer så är det bonus – en slags nice to have done.

    Lycka till. Jag är säker på att du kommer att göra allt tipptopp. Det är ju så jag känner dig…

    Kram sötnos

  2. Tack Mia! Din kommentar värmde verkligen. Det kändes lite tungt i morse. Speciellt då mannen är satt att jobba i morgon också. Hela dagen. Men detta till trots så har vi haft en otroligt mysig dag, barnen och jag. Stor kram till dig!

Kommentera

