Nu struntar jag i Jante…

...och ger mig själv en klapp på axeln. (Jag har aldrig varit något fan av den där Aksel ändå:). Dagen som tog sig en lite oväntad början blev helt fantastiskt bra. Knopparna har visat upp sig från sin allra bästa sida och bara rykt ihop lite då och då. De har också haft varsin kompis på besök vilket gjorde att det inte var lika hög prioritet på att bråka och retas.

Jag har bakat kladdkaka med barnen, dammsugit, kört en massa maskiner tvätt, hängt tvätt, vikt tvätt, räfsat ihop 10 säckar med löv och lagat sötsur gryta med nudlar(från Linas matkasse -verkligen supergod!!). Sen kom mannen hem……..   

Nu är värmeljusen tända och vi är mätta och belåtna. Ett glas rött är upphällt  och barnen är ute och leker spökgömme med grannbarnen. Det kan liksom inte bli bättre. 

Kram på er! 

9 thoughts on “Nu struntar jag i Jante…

  1. Ja visst är det! Det värsta var ju att det ALDRIG gick över. Man hörde folk prata om vecka 12, vecka 15 osv… medan jag kräktes till vecka 18 och var utslagen till vecka 20.. Kändes sÃ¥ orättvist!

  2. Det visste jag väl gumman….Du rockar ju….Och det är klart att du ska creeda dig själv….well done! Hoppas söndagen varit mysig.

    Kram Mia

Kommentera

