Idag är ingen vanlig dag

………..idag är pappans födelsedag. Men precis som på fars dag så jobbar han….. så därför firade vi lite igår och så tog vi resten i morse.. 

Vi vaknade med tuppen och min klocka ringde 5.20. I min enfald så trodde jag att jag skulle kunna fixa med ”frullebricka” och paketer och sedan väcka barnen men då de låg emellan oss i sängen så vaknade såklart de också och följde med och fixade kaffe.

Mysfrulle på sängen med de obligatoriska kaviarmackorna

Barnen tycker att det är SÅ himla kul att sjunga och gå in med paketerna och pappan blev väldigt glad över deras uppvaktning. De hade skrivit ett kort själva. Det var en kortlek på kortet och sonen hade valt det med kärlek då pappsen och han ofta spelar finns i sjön.

Pappan blev väldigt glad för sina sushitallrikar som jag skrev om i förra inlägget ❤ 

Syskonkärlek när den är som bäst:)

När jag efter en hel jobbdag hämtade mina änglar från skola och dagis så var de helt knockade. Sonen somnade på soffan vid 18.15 och dotter somnade timmen senare. Så blir det när man går upp tidigare än tuppen:)

Själv känner jag mig också ganska trött men har fortfarande några saker på min to-do-list, där det bland annat står ”packa inför helgen” då vi ska ha myshelg på hotell (utan barn!!!). Vi åker nämligen redan i morgon kväll men då jag har en maratonarbetsdag framför mig (jobbar 8-22 i morgon)så måste allt vara packat och klart innan jag knyter mig i kväll. Men innan packningen är det dags för lite bloggande, Grey’s och en kopp te. 

Kommentera

