våld mot barn i USA- jag vill kräkas!

I bilen på väg hem från jobbet i dag lyssnade jag som vanligt på P1. Just denna eftermiddag var det ett reportage som handlade om våld mot barn i USA och om det klipp som just nu sprids som en löpeld på youtube. Klippet visar en domare i Texas som i 8 min piskar sin dotter med ett bälte för att straffa henne för något hon har gjort på datorn.

I USA dödas ett barn var femte timme av en familjemedlem och 20 000 barn har dött de senaste 10 åren på grund av detta. Det är helt vidrigt och jag blir så upprörd! 

Om ni vill lyssna på klippet från P1 så hittar ni det här:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=4804518

I Sverige förbjöds barnaga redan 1979 och Sverige ses som exemplariskt i denna fråga. Jag kan inte för mitt liv förstå de som förespråkar att man ska slå barn och det gör mig så oerhört arg att man som vuxen människa kan ge sig på ett barn som inte kan försvara sig. Fy sjutton! 

Jag kan inte förmå mig att se klippet på Youtube då jag vill gråta bara jag lyssnar till de första 20 sekunderna när pappan ber mamman (eller om det är dottern) att hämta ett stort bälte.

År 2011 är det en epidemi i barnmisshandel i USA. Skrämmande!  

 

One thought on “våld mot barn i USA- jag vill kräkas!

  1. Fy så hemskt, detta får mig att känna mig illa till mods, obehagligt, skrämmande, man vill bara rädda alla stackars barn som blir utsatta. Kram fina

Kommentera

