En kväll på jobbet

Som jag tidigare nämnt  så skulle jag jobba väldigt sent i dag……och nu äntligen är den här maratondagen slut! Fast jag är fortfarande kvar på jobbet då mannen som ska ha hämta mig är lite försenad. Katten, som skulle lämnas hos mina föräldrar hade tydligen först rymt och sedan bajsat i kattburen. Tja, så kan det gå…… Mannen var lite upprörd men själv kan jag inte riktigt hålla mig för skratt:) 

Men vilken dag och kväll det har varit. På den skola där jag jobbar har vi en tradition som vi kallar Talang.  När det är Talang så uppträder eleverna i sina mentorsgrupper och tävlar om den åtråvärda förstaplatsen. Det är också lite av en tradition att vi lärare gör något spex och i år hade en av våra lärarna (den duktiga och dansanta Jennie) förberett en koreografi till Michael Jacksons Thriller. Det blev succé! Eleverna tjöt av skratt och applåderade när vi kom insmygandes i aulan med masker och annan förklädnad.

Dansgänget

 Min mentorsgrupp vann tävlingen och kom på första plats med sitt dansmedley. Behöver jag säga annat än att jag är mäkta stolta och imponerad?! De var superduktiga och hela gruppen var så engagerad och duktig. 

Mina duktiga elever

 

Bjuder också på en bild av mig och min härliga kollega Helena…….  

Jag är en hybrid mellan Obi Wan Kenobi och en Halloweenhäxa:)

Sådana här tillställningar är minst lika roliga för oss lärare som det är för eleverna.

Dock är jag nu extremt trött då jag har varit på jobbet sedan strax efter 7 i morse och ser inte direkt fram emot tre timmar i bil på väg mot Skåne. Det blir väl en stor kopp kaffe på något McDonalds för att orka hålla ögonen öppna.

God natt på er!

[youtubeplay id=”hG6oy46qKE4″ size=”medium”] 

9 thoughts on “En kväll på jobbet

  1. Åh vilken kul dag du har haft! Även om den varit lång 🙂 Är ”Talang” enbart för elever och lärare eller får föräldrar komma och titta?
    Jag var i London förra helgen och där var vi på musical ”Thriller” som är en hyllning till MJ. Vissa delar av den var helt grymt bra, dock var dansarna kanske inte de bästa (vissa av dom).

    Läste förra inlägget om att du var sugen på att sy lite, åh vad kul. Önskar att jag kunde det men det kommer nog. Har lite drömprojekt som jag ska försöka mig på när vi kommer hem över jul.
    Helsingborg? Har ni släkt där? Värkar som du e där ganska ofta, älskar den staden! ar svärföräldrar där!
    Ha en fortsatt bra vecka 🙂

  2. Hittills har Talang bara varit för elever och lärare och eleverna har sedan gjort en julshow som föräldrarna har blivit inbjudna till. Dock tror jag att föräldrarna verkligen hade uppskattat Talang då man ser eleverna från en helt annan sida (men jag vet inte om det hade uppskattats lika mycket av eleverna då många är väldigt nervösa)

    Vi gillar Helsingborg supermycket. Det är en vacker stad med bra restauranger och härliga affärer. Gud, vad kul med musikalen! Det var länge sedan jag var iväg på sånt. Kram

  3. Underbart skoj och jag tycker att du är en ovanligt vacker hybrid. Våra elever brukar älska när vi i personalen spexar och bjuder på oss själva…

    Ha en fin helg!
    Kram Mia

  4. Vad kul!! Hos oss är det väldigt svÃ¥rt att fÃ¥ lärarkÃ¥ren att bjuda pÃ¥ sig själva pÃ¥ det sättet…men jag skulle gissa att det vore uppskattat! Jätteroligt!

  5. Ja, det är verkligen kul att göra något tillsammans. Och eleverna älskar det. Så det är win-win. Sen är det så klart inte lika roligt när det hamnar på youtube eller Facebook. Men, men……
    Kram

Kommentera

