Björnlik

Måste visa min senaste investering som jag införskaffade på Trampolin i Helsingborg….

Vad kan dölja sig i denna fina påse måntro????

Volia! Ett par Sorel kängor…….

Lite skeptisk var jag till en början då jag tyckte att de var aningen klumpiga men då frysa om fötterna är bland det värsta jag vet så slog jag till. Och, tro det eller ej men jag gillar dem mer och mer för varje dag. Enligt expediten var de också det varmaste jag kunde hitta i skoväg. Så det återstår att se. Utvärdering lär komma i sisådär april):

Vad gardinen anbelangar så är jag inte riktigt klar än. Först var det symaskinen som krånglade och sedan insåg jag att jag hade ca 40 cm för lite tyg. Jag bestämde mig nämligen för att sy remsorna själv också. Det är väl tur att jag är så envis och uthållig för ”sprätten” har gått varm. Min devis när det gäller att sy är ”gör, gör fel, gör om, gör rätt” eller som Dewey kallar det ”Learing by doing”. Min förhoppning är att den är klar på fredag kväll så att jag kan pynta klart mitt fönster.

Ha en fin kväll!

7 thoughts on “Björnlik

  1. Looks lovely! Med tanke på vilka vintrar vi haft nu några år så måste man ju ah riktiga skodon. Bra köp darling….kanske innebär det att det inte blir någon snö i år och då kommer jag att tacka dig extra mycket…

    Kram Mia

  2. De är faktiskt extremt sköna! Men förmodligen blir det väl ingen snö…..:) Förra året vid det här laget hade ju snön redan kommit och första advent var ”juligare” än någonsin förr. Bild på gardinen kommer:) Måste bara få sista biten tyg……
    Kram

Kommentera

