fönster, kalas och rockiga prinsessor

Den här veckan har jag varit otroligt osocial. Och känt mig lite manisk då jag vissa kvällar satt mig framför symaskinen kl. 22.30. Men, nu har det gett resultat och mitt fönster är nästan färdigpyntat inför denna jul. 

 

Ett enkelt tips för att piffa upp en lite halvtråkig kruka är helt enkelt att limma en vacker gammal spets på den och då blir den så här fin. 

När lådan med julpynt kom upp så blev barnen helt euforiska. De ville välja ut adventsljusstakar, ljusslingor och tomtar och sprang upp och ner till sina rum med saker. Jag känner igen mig så otroligt i detta.  Jag kan själv minnas när min mamma hämtade ner julpyntet från vinden. Det var en sådan underbar känsla. 

 

Idag fyller dottern 5 år och dagen började  med sång, presenter och frukost på sängen. Supermysigt! De stora presentfavoriterna var filmen Lejonkungen och boken Prinsessans rockband skriven av Per Gustavsson med medföljande CD. Denna kan jag varmt rekommendera. Favoritlåten handlar så klart om ”Källartrollet”. 

 

 

Lite senare i dag kommer släkten på kalas och i morgon kommer alla kompisarna så det är fullt upp. Däremellan ska jag fixa med resten av pyntet och hänga upp en stor stjärna som jag köpte på Granit i helgen. 

Ha nu en underbar lördag! 

3 thoughts on “fönster, kalas och rockiga prinsessor

  1. Urfint fönster och kanonbra tips till krukan…Här har det också pyntats och städats. Äntligen är adventshelgen här…

    Lycka till på kalasen. Det kommer att bli awesome – jag bara vet det…Kram Mia

  2. Åh, så fint! Jättegullig gardin och väldigt fin ljusboll också. Och kruka. Och ljuslykta. Jag blir alldeles avundsjuk på folk som är så kreativa och duktiga som du. Vill vara sån med!

    Hoppas att födelsedagsfirandet har varit, är och blir bra!

    Kram!

Kommentera

