Lusselelle…………och nu är det bara 10 näääter kvar…………

Ja, ja…….jag vet att det var i går. Men här kommer ändå en bild på vår lilla tärna som skred ner för korridoren på dagis i sin vita skrud och var så stolt och sjöng så fint. Värmer det inte ett mammahjärta så säg!

 

Brorsan är inte lika glad för att posa och hur jag än vände och vred och försökte med allt möjligt så var han inte intresserad……….(sen var han rätt mallig också för att han inte skulle vara med på lussetåget på dagis då han numera är stor skolpojke)

Vad gäller lussetåget i sig så hade ”tjejgänget” på dagis bestämt sig för att de skulle vara tärnor. Glitter smäller tydligen högre än ljuskrona detta året. Fast det gällde inte killarna på 3,5 år där hela gänget var, ja just det, lucior. Verkligen urgulligt! Med lucianattlinnen, ljuskronor och röda band runt midjan…….

 

Vad gäller katten Sally och julgranen så är det INGEN bra kombination. Hon har redan lyckats paja ljusslingan, hoppa upp efter kulor så att det ligger barr och kulor i en salig röra överallt just nu samt också lyckats oreda mitt fina ”pärlband” som jag så omsorgsfullt har hängt på granen och justerat 25 gånger för att det ska hänga med lika stora vågor. Katt uthyres över julen, någon?????

Nu ska oredan till katt och jag gå upp och knyta oss. För det är just där hon ligger……i min säng…….och helst på mitt ansikte.

Sov gott!

 

5 thoughts on “Lusselelle…………och nu är det bara 10 näääter kvar…………

Kommentera

