dags för nya brillor

Nu är det dags för nya glasögon. Det var ett tag sedan sist och det känns faktiskt himla kul att skaffa sig ett par nya. Har börjat tröttna rejält på mina transparenta Gucci glajjor som jag inhandlade när Julian bara var någon månad gammal. Tycker inte att de  gör någonting för mitt ansikte, utan de bara sitter där på näsroten, transparenta, genomskinliga, i ordets rätta bemärkelse. Nu är jag sugen på något som syns. Något med färg. Som livar upp mitt ansikte. Var runt hos ett par olika optiker i förra veckan och det allra bästa och största urvalet hittade jag på Synoptik. Synoptik hade dessutom för tillfället ett kanonerbjudande  som bestod i att man vid köp av nya bågar också fick ett par valfria Ray-Ban solglasögon. Toppen tyckte jag:)

Har nu lånat hem sju par glasögon. Tydligen rekommenderar de att man inte ska låna fler än fem p.g.a. beslutsångest….och det kan jag väl hålla med om då jag nu har kommit fram till att jag nog helst vill ha två av paren, minst….

Glasögonen längst upp till vänster är av märket Lyle & Scott, de längst upp till höger är Peak Performance, de längst ner till vänster är Gina Tricot (visste faktiskt inte att de gjorde glasögon också?!) och de nere till höger är Versace. Alla är snygga på olika vis tycker jag. Testade dock pilotbågarna i går morse när jag sömndrucken och med håret på ända stod i mitt rosa nattlinne och laddade kaffemaskinen. Då kändes de lite sådär. Det känns som att man liksom måste vara snygg, ha full make-up och trendiga och snygga kläder för att funka med pilot. I varje fall känner jag så. Nåja, jag har kvällen på mig, eller varje fall det som finns kvar av den efter att ha försökt söva unge som VÄGRAR att somna i två timmar. Tycker att jag borde få pris i uthållighet (om jag utelämnar det faktum att ungen vid ett tillfälle i ren frustration gentemot sin mamma gick ut och lade sig på hallmattan……).

Kommentera

