Vagga mig till sömns

20120712-232700.jpg

20120712-232722.jpg

Jag har påbörjat ”boandet” för fullt och införskaffat en Leandervagga. Det har varit en dröm länge och nu står/hänger den i vardagsrummet i sin fulla prakt. Detta är en dröm som jag har närt ända sedan Julian låg i min mage då jag var en pank student som just hade köpt ett hus tillsammans med min kille. Att då köpa en Leandervagga fanns inte på kartan men nog surfade jag in på alla möjliga sidor för att få njuta en stund. Jag kommer också ihåg att jag såg denna underbara vagga i en affär i Malmö och stod och dreglade en lång stund. För på den tiden låg Babyproffsen i min stad i en ganska sunkig liten butikslokal inne i stan och de sålde varken Leandervaggor eller Urban Jungle vagnar. I en sån här liten stad fanns det inte mycket. Jag kommer ihåg att vi fick åka till Växjö och beställa vagn för att få den vi ville ha(och Gud så mycket onödiga prylar vi köpte, förstagångsföräldrar måste vara de värsta tänkbara torskarna:) Inte heller kunde man hitta dessa saker på Blocket där det idag säljs i stort sätt ALLT. Och tänk, detta var bara för sju år sedan. Så mycket som har hänt. Babyproffsen har blivit stora och flyttat till stor, fin och fräsch lokal. De säljer både Leandervaggor och alla möjliga sorters trendiga vagnar, åkpåsar och skötväskor. Vi behöver inte längre åka till någon annan stad för att köpa vagn och Blocket har gjort succé.(Inte för att det hör till min berättelse om vaggan men mannen kollar för närvarande ny bil på tyska Blocket…..-bara en sån sak)

Min vagga hittade jag så klart på Blocket,för en spottstyver av vad den skulle ha kostat som ny. Tack vare det så kunde jag också köpa ett nytt bäddset till den också. Bild på det visar jag en annan dag då mina ögonlock börjar falla tungt och jag börjar bli smått förbannad på ”paddan” som jag för första gången bloggar på (de andra har jag gjort på mobilen).
Men visst är den vacker, vaggan……..

One thought on “Vagga mig till sömns

Kommentera

