Lite pyssel

Jag var hemma hos min goa vän Anna häromdagen och jag blir alltid så inspirerad när jag är där. Anna är en mångsysslare som förutom sitt jobb som lärare också driver bloggen och webbutiken med samma namn Love Hometown

Förutom detta så skriver hon också pyssel-och inredningsreportage i vår lokala dagstidning. För några veckor sedan gjorde hon ett reportage där hon beskrev hur man på enkelt sätt kunde skapa fina saker genom att klistra på vackra bilder, här kan ni se en fin bricka som hon gjort.

Brickan som hon gjorde för reportaget fick jag ❤ och visst passar den väldigt bra hemma hos oss i vårt kök:)

20120805-155353.jpg

Brickan har hon gjort genom att printa ut fjärilsbilder från sidan Fairy graphics och sedan klistra dem på en bricka som hon har målat vit och sedan sprayat över med spraylack.

Måste dock utfärda en varning för denna sida då den är starkt beroendeframkallande och när man väl är inne på den så tar det timmar innan man lämnar. Så mycket fint finns det där. Nytankad med inspiration började jag leta bilder och gjorde sedermera en liten tavla. Texten är hämtad från ett örngott från Mimou som jag köpte på Minta för ett tag sedan och jag tycker den är så tänkvärd att man ska kunna se den hela tiden. Inte bara när man ska nanna sängen.

20120805-160535.jpg

Även dottern blev inspirerad och ville ha nya tavlor till sitt rum vilket vi fixade tillsammans hon och jag:)

20120805-161115.jpg

Det var en riktig myskväll. När Alba och jag satt och letade fjärilar blev även Julian intresserad och ville skapa han också så då blev det till att leta Star Wars bilder till honom som han kunde färglägga och självklart skulle han också ha en tavla.

3 thoughts on “Lite pyssel

Kommentera

