Robe från Twilfit

Robe från Twilfit, spegel från IDP- Industria Divani e Poltrone, lampan i bakgrunden är köpt på loppis.

Härom helgen när vi gjorde ett besök på Väla så fick denna fina morgonrock från Twilfit följa med  mig hem. Jag har faktiskt letat ett tag efter just en kortare och lite svalare variant som jag kan ha på sommaren, hösten och våren. På vintern strosar jag gärna runt i min frottérock från Lexington som sagt, härligt att ha något att linda in sig i under de andra årstiderna också. Denna variant som faktiskt heter just ”Becca” fyndade jag på rean på Twilfit och kom över den billigt. Lite häftigt med namnet tycker jag: det måste ju bara antyda att det var helt rätt köp för mig. Den påminner mycket om Vera velour, förutom i just priset då. Jag älskar färgen och känner mig som en karamell när jag har den på mig (för tillfället en väldigt stor sådan:)

För övrigt så har mannen börjat jobba idag och det kändes lite skumt när han gick upp tidigt för att åka till jobbet och inte för att gå ut och kalka husfasaden vilket han har gjort de senaste två veckorna. Det har verkligen varit lyxigt att ha så mycket tid tillsammans som vi har haft denna sommar. Jag jobbade min sista dag den 11 juni och det gjorde han också, så det har varit två hela månader som vi har varit lediga ihop. Helt fantastiskt! Och förhoppningsvis så kommer vi att få två bonusveckor tillsammans nu snart om den där lilla busiga bebben som bor i min mage har gör avsikt att titta ut snart vill säga:), kan ju erkänna att det inte riktigt känns så just nu.

På barnen märks det dock att det har varit långledigt i sommar och lika underbart som det har varit, lika tokigt jobbig har den senaste veckan varit då de har börjat gå varandra på nerverna och det har varit syskonbråk från morgon till kväll. I dag fick de välbehövligt ”break” från varandra då Julian och jag åkte iväg till kompisar och Alba stannade hemma med granntjejen som nyss kommit hem från semestern. De börjar att se fram emot att börja skolan nu. Julian i ettan och Alba i förskoleklass. Ska bli skönt att åter ha dem på ett och samma ställe och slippa att köra och stressa fram och tillbaka mellan skola och dagis. Alba har sådana funderingar vad gäller att börja skolan och häromdagen frågade hon mig om lärarna blir arga om hon inte kan räkna matte ännu. Tänk, det måste vara så otroligt många funderingar som rör sig i det där lilla, söta huvudet för tillfället.

Nu ska jag dra mig ut i köket och påbörja middagen. I dag blir det smaskig köttfärssås med  spaghetti till barnen och sallad till de vuxna. Kristian och jag äter otroligt mycket sallad och grönt och ersätter gärna potatis, ris och pasta med en mättande sallad.

Kommentera

