Hjälp! Hur ska det här gå???

20120905-204123.jpg

(och nej, jag syftar inte på colan och bananchipsen…)
Sitter här uppkrupen i soffan med en nybadad och nyammad Bruno. Som sällskap endast en coca cola och en näve bananchips. De stora barnen sover sött i sina sängar och Kristian har just begett sig mot tåget. Imorgon tar han nämligen ett tidigt flyg till Tyskland för att gå en kurs där i 9 dagar. Som ett första steg mot en eventuell karriärväxling. Jag är van vid att vara själv, det är inte det. Han är ofta borta med sitt nuvarande jobb men just denna gången kändes det lite sådär. Han har liksom varit mitt nav den här sista tiden efter operationen. Han har dragit runt det mesta här hemma sedan jag kom hem från BB för snart två veckor sedan men från och med i morgon så är det jag som ensam ska styra skutan. Och det känns lite spänt måste jag erkänna. Jag körde bil första gången i går efter snittet och i morgon ska jag köra bil till skolan för att lämna barnen och tima in allt, frukost, tandborstning, amning etc. etc. Så klart att jag inte är den enda i världen som har gått igenom detta men om jag hade kunnat bestämma så hade den där kursen i Tyskland inte kommit just nu.

De senaste dagarna har vi tränat de stora barnen, 6 och 7 år gamla på att somna i egna sängar. De har alltid varit lite knöliga med det men jag måste säga att de har varit helt otroligt duktiga. De är så förstående och visar så otroligt mycket respekt och hänsyn gentemot mig. Jag är också otroligt tacksam för att jag har mina föräldrar på nära håll som hjälper till och stöttar. Men detta till trots så känns det lite pirrigt……

Nej, nu ska jag koppla av med lite Dallas. Jag missade de två första avsnitten så det ska bli spännande. Förknippat med så många minnen för mig, från barndomen, som för de flesta i min ålder antar jag. Måste springa upp och hämta glasögonen…

20120905-210639.jpg

One thought on “Hjälp! Hur ska det här gå???

  1. Förstår din pirrighet, men du kommer att fixa det galant. Och så jäkla skönt när maken kommer hem igen. Tänk vad lätt allt kommer att kännas du. Fina kids ni har som hjälper till – bra jobbat med dem. Och du Bruno…så söt. Kram Mia

Kommentera

