Melanzane alla parmigiana och en massa tjejmys

20120909-201426.jpg

Igår kväll fick barnen och jag besök av mina underbara kompisar Jenny och Rebecka. Det var en välbehövlig påfyllning av positiv energi som jag verkligen behövde. Tack finaste tjejerna! Rebecka hjälpte mig att handla då jag inte för bära tungt pga kejsarsnittet och sedan kom Jenny och tillsammans hjälptes vi åt att göra mat. Får väl erkänna att jag själv gjorde ytterst lite då Bruno vill ha väldigt mycket mat på kvällarna. Vi lagade världens godaste melanzane alla parmigiana enligt svärmors recept med enbart en liten modifikation vad gäller tomatsåsen. Lägger receptet i ett eget inlägg sen.

20120909-202343.jpg

Birgitta lämnade oss förra julen men det skulle hon veta att hennes handskrivna recept lever kvar hos oss ännu. Hon var verkligen en gudinna i köket ❤och hon har lärt mig så otroligt mycket.

Vår version av denna maträtt blev fantastiskt god och det som är så bra är att den passar alla, både lchf:are och vegetarianer som Rebecka är. Till maten gjorde vi en stor härlig sallad och i glasen hade vi gott hederligt kranvatten:)

Jenny, som också är gudmor till min äldste son, hade med sig bedårande presenter till Bruno. Ett helt kit från KappAhl med jacka, body och jeans samt ett par grymt coola Converse i storlek 18. Gudasöta!!!

Sist men inte minst, Brunobilder….


 

 

 

 

 

 

De stora barnen har åkt till sin farbror i Malmö och ska stanna där några dagar så att jag ska få vila lite. Men det är sååå tomt här utan dem. Sov gott! Förresten, någon mer än jag som har problem med bilderna i wordpress???

4 thoughts on “Melanzane alla parmigiana och en massa tjejmys

    • Tack! Vad kul att du kikade in. Ja, bilderna har jag jätteproblem med och de går inte att lägga bredvid varandra; jag har i varje fall inte lyckats och om jag vill skriva in bildtext/beskrivning så går det bara på en av bilderna. Så märkligt! Bloggade innan på ett annat ställe via wordpress men då var det aldrig problem med bilderna. Lite tråkigt det här tycker jag:(

Kommentera

