Nu är det dags för förändring

20120926-120323.jpg

Och nästa vecka tänkte jag köra igång…. Jag tänker lägga om min kost! Spännande va?! Jag har redan börjat så smått med maten men denna veckan ut så tillåter jag mig att äta sötsaker och bröd och det är de två sakerna som jag kommer att ha svårast att vänja mig av vid. Inte för att jag är någon storkonsument av bröd men den obligatoriska frukostmackan med kaviar kommer jag att sakna, så också smågodiset på fredagskvällen.

Anledningen till detta är inte viktminskning, då jag inte har problem med vikten utan jag gör det av hälsomässiga skäl. Jag tycker att det ska bli spännande att se hur kroppen reagerar och sedan ser jag fram emot att bli av med sötsuget som successivt har byggts på under denna graviditet. Jag har beställt ett par böcker (kokböcker och faktaböcker) på internet som ska hjälpa mig och inspirera mig men jag kommer också att få hjälp på annat håll. Mer om detta framöver…

Såg något läckert i senaste numret av Plaza interiör, en moccamaster i den allra ljuvaste rosa förgen. Visst hade väl den varit som en liten karamell i köket?! Att den dessutom brygger världens godaste kaffe gör ju inte saken sämre.

20120926-122422.jpg
Tycker det är häftigt att de tar ut svängarna och vågar experimentera med färger. Man blir ju så glad av färg!

En lite bättre bild kommer här

20120926-190118.jpg

Den finns, som så mycket annat fint, att köpa hos Bagaren & kocken

Nu ska jag göra mig i ordning då vi ska på välkomstsamtal på barnens skola om en liten stund. Detta tycker jag är en jättefin idé både för att vi ska få lära känna barnens lärare lite bättre men också för att lärarna ska få en bättre bild av våra barn. Helt ofattbart egentligen att vi har två skolbarn!! Och inte heller detta året fick jag närvara vid skolstarten då jag låg inlagd på BB. Förra året jobbade jag:( Dottern tycks dock ha acklimatiserat sig mycket bra och vaknar varje morgon och känner sig glad därför att det är dags att gå till skolan. Underbart! Ska bli intressant att höra vad lärarna säger.

Kommentera

