Ett blommigt inlägg

Jag har inga gröna fingrar. Verkligen inte. Jag är inte typen som ger näring, beskär och ansar på rätt sätt eller kollar upp hur blommor ska skötas. Däremot älskar jag blommor och växter. Tycker att det skapar en sådan härlig atmosfär i huset. Sen tror jag att blommorna gillar vårt hus, eller vice versa. Det kanske är huset som tycker om blommorna:) Som denna orkidén…

Det är nog femte eller sjätte gången den blommar om. Och denna gång med inte mindre än tre nya stänglar. Tydligen ska de skötas efter konstens alla regler. Det enda jag gör att vattna dem, ibland lite för mycket så att de ”känsliga” rötterna står i vatten länge. Eller tvärtom, då glömmer jag bort dem och de blir utan vatten i veckor. Men trivs det gör dom. När de har vissnat sätter jag dem i en kruka inne i punschverandan och då kommer det alltid nya skott. Det är tjusningen med att ha ett gammalt hus, att ha en alldeles egen punschveranda:)

Kanske är det de stora fönsterna som gör det?…. spelar egentligen ingen roll…….men lika glad blir jag av se hur de skjuter nya skott titt som tätt, för visst är de vackra?

Nu är de stora barnen hemma från skolan och leker återigen affär. De har sådan fantasi och säljer rabarber- och vitkålsblad till förbipasserande på gatan. Själv ska jag om en liten stund börja förbereda för maten. I kväll kommer min goda vän Rebecka på besök och jag ska bjuda på en god fiskrätt. Trevlig fredag på er alla!

One thought on “Ett blommigt inlägg

Kommentera

