Ljuvliga LCHF-pannkakor

Dagen började med buller och brak då sonen skulle på hockeyträning och dottern skulle till ridskolan. Väl hemma igen var dottern sugen på pannkakor vilket vi gör allt för sällan då sonen inte är så förtjust i det. Jag tog då tillfälle i akt och gjorde en riktigt lyxig LCHF-pannkaka till mig själv som jag åt med hallon och vispad grädde. Yummie! Kanske inte världens bästa lunch ur ett LCHF perspektiv, men det är lördag och de smakade heeeelt ljuvligt!

I dotterns använde jag fullkornsdinkel istället för vetemjöl. Hon åt dem med god aptit men de var svåra att steka…..

Recept (1 port)
2 ekologiska ägg
1 dl vispgrädde
1/2 dl mandelmjöl
1 krm salt
1 tsk vaniljpulver
1 1/2 msk kokosfett eller smör

(Receptet kommer från boken LCHF för hela familjen) Själv tycker jag att det räcker med en halv portion då de är hemskt mäktiga men det är ju så klart individuellt.

Förresten, jag är så nöjd med mina kuddfodral som jag har beställt från H&M home. De passar så fint i kökssoffan. H&M home har så mycket fint tycker jag:) Fick hem julkatalogen i veckan och de har underbart fina juldekorationer. Och det bästa är att man inte blir ruinerad på kuppen!

Nu ska jag skriva ihop inköpslista och dra mig till affären för att handla inför ikväll. Det blir kött, hemgjord bea och rostade grönsaker. Skön allahelgona på er!

7 thoughts on “Ljuvliga LCHF-pannkakor

Kommentera

