Äta med prinsessan

Blev lite full i skratt härhemma. Och lite glad faktiskt:) Jag köpte nämligen en tidning häromdagen och i den tidningen var det ett sött litet uppslag med små tips på vad man kunde köpa i julklapp till de små.

20121108-112900.jpg

Och skedarna längst upp i högra hörnet kändes alldeles särskilt bekanta. Hade inte jag? Har inte jag?

20121108-113121.jpg
Jo, men visst. Längst i ett hörnskåp hittade jag den lilla blå lådan med skedar. Tolv stycken för att vara exakt. Skedar som jag fick av farmor och farfar när jag var liten. En sked om året. Och nu ligger de där, i den blå lådan och det är verkligen på tiden att de får nytt liv. Oj, vad jag ska njuta av min pannacotta eller chokladmousse nästa gång……

3 thoughts on “Äta med prinsessan

Kommentera

